در این مقاله قصد داریم با موضوعات مختلف در مورد رپورتاژ آگهی ( رپورتاژ آگهی ) از قبیل انواع رپورتاژ ، خرید رپورتاژ آگهی و نکات انتشار رپورتاژ آگهی شما را آشنا نماییم.
اگر تمایل به سفارش یا خرید رپورتاژ آگهی ارزان را دارید ، نیازی به مطالعه مقاله زیر نخواهید داشت.
کافیست با شماره موبایل ذکر شده در پایین صفحه ، تماس بگیرید و هماهنگی لازم برای سفارش انتشار رپورتاژ آگهی ارزان ، موثر و قوی را هر چه سریعتر ، انجام دهید.
اطلاع رسانی : جدیدترین سامانه تولید محتوای متنی فارسی هوشمند با نام تجاری CBBot محصول گروه نرم افزاری افق معرفی می شود. یقینا ، این سامانه تولید محتوا ، جایگزین مناسبی برای ChatGPT می باشد.
بطور خلاصه، رپورتاژ آگهی ، متن ، مطلب یا مقاله ای است که هدف اصلی انتشار آن اطلاع رسانی و تبلیغ می باشد.
اصصلاحات رایج رپورتاژ ، ریپورتاژ ، advertorial ، reportage معمولا در یک خانواده هستند ولی در اصل تفاوت هایی نیز دارند.
قطعا این روزها در فضای مجازی و اینترنت ، با اصطلاح رپورتاژ ، زیاد برخورد کرده اید.
از دوران گذشته ، وقتی قرار بود مطلب یا اخباری را بصورت سراسری و عمومی اطلاع رسانی نمایند ، از رپورتاژ استفاده می شد.
در واقع در ابتدا رپورتاژ خبری بیشتر مرسوم بوده است. ولی اخیرا این اصطلاح در بین وب مسترها نیز زیاد به گوش می خورد.
رپورتاژ آگهی ، عبارتی است که در داخل خیلی از سایت ها استفاده می شود.
هدف اصلی از ریرتاژ آگهی ، تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد یک خبر یا معرفی یک سایت اینترنتی یا کسب و کار اینترنتی یا غیر اینترنتی می باشد.
در برخی از سایت های رپورتاژ آگهی در قبال انتشار رپورتاژ آگهی مبالغی دریافت می گردد و البته در برخی سایت ها از جلمه سایت های خبری ، رپورتاژ ها پولی نیستند. ( مگر برای تبلیغ سایت یا کسب و کار ها)
بطور کلی از نظر نوع محتوای استفاده شده در رپورتاژ ، سه دسته کلی وجود دارد :
رایج ترین و مرسوم ترین نوع رپورتاژ همان رپورتاژ متنی یا رپورتاژ نوشتاری است. سایر انواع رپورتاژ نیز کارایی و اثرگذاری خاص خود را دارند.
وقتی در محتوای یک رپورتاژ ، از انواع محتوا از قبیل متن ، تصویر ، ویدیو و صوت استفاده شود ، این امر باعث اثرگذاری و جذاب شدن رپورتاژ خواهد شد.
مرسوم ترین نوع رپورتاژ از قدیم نوع خبری یا رپورتاژ خبری بوده است. معمولا در رپورتاژ خبری ، محتوا و متن و مطلب به صورت خلاصه و کوتاه بیان می شود. ولی در رپورتاژ آگهی و مخصوصا در حوزه تبلیغات اینترنتی و بازاریابی دیجیتال ، بهتر است که محتوا بصورت کامل و با حجم زیاد نوشته شود.
مهمترین پارامتر های یک رپورتاژ خوب ( رپورتاژ ) می تواند موارد زیر باشد :
قرار گرفتن نام برند ، نام سایت ، یا نام کسب و کار شما در سایت های مختلف ، ضمن بیشتر دیده شدن شما، باعث افزایش اعتبار کسب و کار، خواهد شد.
نحوه تنظیم متن و محتوای رپورتاژ آگهی از نظر نحوه معرفی کسب و کار ها بسیار اهمیت دارد. بطوریکه اگر معرفی و اطلاع رسانی آن کسب و کار بدرستی انجام نشود، باعث کاهش اعتبار آن کسب و کار از دید بازدیدکنندگان رپورتاژ آگهی خواهد شد.
نویسنده رپورتاژ آگهی باید اشراف کامل به اطلاعات عمومی و جزئیات کسب و کار داشته باشد و تصویر مناسبی از وضعیت کسب و کار به مخاطب یا بازدیدکننده رپورتاژ انتقال دهد.
در بحث تبلیغات سایت های اینترنتی، ایجاد بک لینک یا قراردادن لینک در داخل محتوای رپورتاژ از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اگر لینک سازی در رپورتاژ آگهی بطور صحیح و اصولی انجام نشود ، تاثیر کمتری بر انتقال قدرت بین سایت ها خواهد داشت.
تعداد لینک های خروجی از رپورتاژ و لینک های داخلی قرار گرفته در محتوای رپورتاژ، بسیار مهم هستند.
معمولا بهتراست در داخل محتوای رپورتاژ آگهی حداقل یک یا چند لینک داخلی از سایت منتشر کننده رپورتاژ قرار گیرد.
تعداد بک لینک ها و عنوان انکر تکست لینک های خروجی در رپورتاژ آگهی نیز مهم است.
از دیدگاه اصول سئو ( سئو در رپورتاژ آگهی ) ، رعایت نکات سئو در نگارش محتوای رپورتاژ، بسیار مهم است.
تعداد کلمات بکار رفته در محتوا و متن مقاله یا رپورتاژ و قراردادن کلمات کلیدی مناسب و تعداد آن در محتوا بسیار مهم است.
عناوین مطالب و تیتر ها در محتوا و متن رپورتاژ نیز بسیار مهم است. بهتر است برای هر بخش از مطالب مختلف تیتر یا زیر تیتر مجزا تدوین نمود.
تعداد کلمات بکار رفته در هر پاراگراف از متن رپورتاژ، نیز نباید بیشتر از حد مجاز باشد.
معمولا نباید تعداد لینک های خروجی یک رپورتاژ آگهی بیشتر از 3 الی 5 لینک خروجی به سایت های دیگر باشد.
اگر از خصوصیت رل یا rel برای تعدادی از لینک ها به مقادیر nofollow و sponsored استفاده شود، مشکلی از نظر تعداد لینک خروجی بیش از حد وجود نخواهد داشت.
برخی از کارشناسان سئو در زمینه تولید محتوا برای رپورتاژ ، معتقد هستند که تعداد کلمات بکار رفته در رپورتاژ با تعداد لینک های خروجی و لینک های داخلی باید تناسب تعداد داشته باشد.
یکی از روش های بهبود سئو سایت ، انتشار مطالب و مقاله در قالب رپورتاژ آگهی در سایت های مهم و پر بازدید می باشد.
از جمله فاکتورهای رتب سنجی و رتبه بندی برای موتورهای جستجو نظیر گوگل ، کیفیت لینک سازی خارجی سایت ها می باشد. گوگل معتقد است ، هر چقدر اعتبار سایت منتشر کننده رپورتاژ از دید گوگل بالاتر باشد ، انتقال قدرت از بک لینک یا لینک های خروجی رپورتاژ ، بالاتر خواهد بود.
اگر سایت منتشر کننده رپورتاژ از اعتبار بالایی برخوردار نباشد، اثر گذاری لینک ها یا بک لینک ها کاهش خواهد یافت.
میزان اسپم سایت منتشر کننده رپورتاژ ( spam score ) ، نیز باید در تعیین رسانه یا سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی مورد توجه قرار گیرد.
همچنین اگر درصد اسپم سایت رپورتاژ کننده بالاتر از حد مجاز باشد ، تاثیر منفی بر سایت هدف خواهد داشت.
مدت زمان ثبت و درج بک لینک در اکثر سایت ها ، نامحدود نیستند. و در ازای ماندگاری بک لینک ها می بایست هزینه ماهانه یا سالانه پرداخت نمود.
معمولا سایت هایی که اقدام به فروش بک لینک ( خرید بک لینک ) می نمایند، در نگاه سایت های رتبه سنجی و موتورهای جستجو حکم مزرعه لینک ( Link farm ) را دارند. این مسئله پس از مدتی باعث افت رتبه آن سایت ها خواهد شد.
برخی از سایت ها بعد از مدتی بک لینک های هرز و اسپم را از سایت خود حذف می نمایند. همچنین بدلیل تعدد تعداد بک لینک های سایت های انتشار بک لینک ، اسپم لینک آن سایت ها بالا می رود و این امر باعث افت رتبه سایت ها می شود.
قبلا اشاره شد که قرار گرفتن لینک یا بک لینک در سایت های با اسپم بالا ، باعث انتقال اسپم و تاثیر منفی بر سایت هدف می شود.
ولی برخلاف بک لینک های خریداری شده و کامنتی که در مزرعه های لینک ایجاد شده اند ، لینک های خروجی یا بک لینک های یک رپورتاژ آگهی ، از اعتبار بسیار بالاتری برخوردارند.
معمولا سایت های منتشر کننده رپورتاژ آگهی ، محدودیت های خاصی برای قرار گرفتن لینک در محتوای رپورتاژ آگهی دارند که البته از محدودیت ها تاثیر مثبت لینک سازی در رپورتاژ آگهی را بیشتر خواهد نمود.
مدت زمان زیادی است که خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی ، وجود دارد.
معمولا برخی از سئو کارها و وب مسترها برای کاهش هزینه های خود در ابتدا فرایند سئو ، اقدام به زدن بک لینک های مجانی یا رایگان در سایت های ایرانی یا خارجی می نمایند.
پس از مدتی اقدام به خرید بک لینک از سایت های مختلف ایرانی و خارجی می نمایند.
اگر سایتی که قصد خرید بک لینک از آن را دارید، از اعتبار و رتبه بالایی در موتورهای جستجو نظیر گوگل داشته باشد و از طرفی در لینک سازی و ثبت بک لینک، قوانین و اصول سئو را رعایت کرده باشد (یعنی مزرعه لینک سازی نباشد) ، خرید بک لینک از این نوع سایت ها اثرگذاری مقطعی مناسبی خواهد داشت.
با این حال از نظر محاسبه قیمت خرید بک لینک ، متناسب با رتبه سایت و مدت زمان ثبت و ماندگاری بک لینک در سایت ها ، هزینه ساخت بک لینک متفاوت است. معمولا هزینه خرید بک لینک بصورت ماهانه و بعضا سالانه محاسبه می شود.
از دیدگاه گوگل، خرید بک لینک ، باعث جریمه گوگل می شود.
معمولا مدت زمان ماندگاری ریورتاژ آگهی خریداری شده ، بلندمدت و اصطلاحا دائمی می باشد. ( رپورتاژ آگهی دائمی )
متناسب با ویژگی دائمی بودن رپورتاژ آگهی ، هزینه خرید رپورتاژ آگهی نیز به مراتب بالاتر از خرید بک لینک می باشد.
سایت های ارائه دهنده خدمات رپورتاژ آگهی یا فروش بک لینک ، متناسب با تعداد سایت ها و رسانه های منتشر کننده رپورتاژ و بک لینک ، لیست قیمت مختلف و متفاوتی ارائه می دهند.
خرید رپورتاژ آگهی ، درصورت رعایت اصول سئو شامل جریمه گوگل نمی شود.
مقدار اعتبار دامنه و درصد اسپم سایت ها ، عمر سایت و میزان ترافیک سایت و نوع سایت از جمله پارامترهای تعیین کننده در قیمت رپورتاژ آگهی و بک لینک می باشد.
گروه سئو ، سرویس خرید رپورتاژ آگهی ارزان یا فروش رپورتاژ آگهی با قیمت مناسب ارائه می دهد.
اگر نیاز به انتشار رپورتاژ آگهی ارزان ، دائمی و قوی دارید، مجموعه سایت های گروه سئو ، آماده انتشار رپورتاژ های شما می باشد.
حداقل قیمت رپورتاژ آگهی در سایت های رپورتاژ آگهی گروه سئو از 25 هزار تومان محاسبه می شود.
در برخی از سایت های ایرانی و خارجی ، امکان انتشار پست ، بلاگ یا رپورتاژ آگهی رایگان یا آزاد وجود دارد.
هدف اصلی سایت های منتشر کننده پست یا رپورتاژ آگهی رایگان :
سایت های تازه تاسیس و نوپا در ابتدای راه ، به لحاظ بهبود سئو خارجی اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی رایگان در سایت های داخلی و خارجی می نمایند.
با خرید اول، رپورتاژ رایگان هدیه بگیرید.
جمله بالا نمونه شعار تبلیغاتی سایت تریبون به عنوان شرط انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می باشد.
اکثر سایت هایی که امکان انتشار رپورتاژ اگهی رایگان دارند ، سایت های تبلیغاتی هستند. این سایت ها در هر صفحه از رپورتاژ یا پست های رایگان ، اقدام به قرارداد بنرهای تبلیغاتی یا لینک های تبلیغاتی در داخل محتوای رپورتاژ یا پست آزاد می نمایند.
البته انتشار رپورتاژ در این سایت ها دارای محدودیت هایی مثل موارد زیر هستند :
معمولا این سایت ها، رپورتاژ های منتشر شده بصورت رایگان را بصورت اختیاری و یکطرفه پس از مدتی حذف می نمایند.
همچنین امکان تمدید یا ثبت رپورتاژ یا پست آزاد جدید در صورت پرداخت هزینه و مبلغ ، در این سایت ها وجود دارد.
متناسب با اعتبار سایت ، میزان اسپم و تعداد سفارش انتشار یا ثبت رپورتاژ ، تعرفه قیمت سفارش رپورتاژ آگهی متفاوت است. بطوریکه هر چه تعداد سفارش رپورتاژ ها بیشتر باشد ، قیمت تمام شده سفارش رپورتاژ ها کاهش می یابد.
همچنین برخی از سایت های ارائه دهنده خدمات سفارش رپورتاژ آگهی ، در قالب دسته بندی و پکیج های رپورتاژ آگهی ، قیمت های مختلفی برای سفارش انبوه و رپورتاژ گروهی ارائه می دهند.
برخی از سایت ها در قبال انتشار رپورتاژ آگهی ارزان ، محدودیت هایی قائل می شوند.
مهمترین محدودیت درج بک لینک های نوفالو و کاهش تعداد کلمات و تعداد تصویر در متن رپورتاژ ارزان می باشد. البته شرط برخی از سایت ها نیز بالا بودن تعداد کلمات در متن رپورتاژ ارزان می باشد.
در هر صورت ، شرط اصلی انتشار رپورتاژ ، رعایت کامل اصول سئو در نگاش متن و مقاله مربوط به رپورتاژ آگهی می باشد.
ارزان بودن رپورتاژ آگهی ، دلیلی بر بی کیفیت بودن انتشار رپورتاژ در این سایت ها نمی باشد. برخی از وب مسترها بدلیل بالا بودن هزینه نگهداری سایت های خود و به منظور تامین بخشی از هزینه ها ، اقدام به فروش رپورتاژ ارزان قیمت می نمایند.
همچنین سایت های منتشر کننده رپورتاژ ارزان ، در هر صفحه از رپورتاژ ها اقدام به قراردادن تبلیغات مختلف می نمایند.
نکته قابل توجه در مورد رپورتاژ آگهی ارزان قیمت ، اعتبار سایت ها و پایین بودن درصد اسپم آنها می باشد.